24 december 2009: de stand van zaken - Reisverslag uit Ridderkerk, Nederland van Sjef Lemmens - WaarBenJij.nu 24 december 2009: de stand van zaken - Reisverslag uit Ridderkerk, Nederland van Sjef Lemmens - WaarBenJij.nu

24 december 2009: de stand van zaken

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sjef

24 December 2009 | Nederland, Ridderkerk

Na het besluit de reis te maken, staat Sjef er versteld van hoeveel papier- en uitzoekwerk zo'n reis vraagt. Bedenken wat je wilt is het simpelste van alles. Vervolgens is het vinden van reisgenoten en het zoeken naar informatie een avontuur op zich, maar de grote uitdaging was om via de weg van de geleidelijkheid zijn plan voorzichtig aan mij (Annelies) kenbaar te maken en daarna de reisduur langzaam op te krikken, zodat ik kon wennen aan het idee dat de reis langer gaat duren dan 14 dagen. De ideeën hebben regelmatig om bijstelling gevraagd, zowel voor Sjef als voor mij.
Intussen heeft Sjef zijn reisgenoot gevonden via een organisatie, die met een reisgezelschap naar Nepal rijdt hetgeen betekent dat hij zich voor de heenreis hierbij heeft aangesloten. De terugreis is dan aan hen beide, wordt helemaal hun 'eigen ding'.
In dit stadium is het o.a. veel informatie inwinnen over de verschillende culturen waarmee ze te maken krijgen, zodat het verblijf in de diverse landen zo aangenaam mogelijk kan verlopen.
Maar ook moeten visa aangevraagd worden, moet luchtvervoer van de motoren en henzelf geregeld worden, omdat is gebleken dat ze sommige landen (Pakistan en Iran) in een kort tijdbestek niet voor een 2e maal mogen bezoeken. Ze zullen deze landen via de lucht moeten passeren. Dit goed geregeld te krijgen, is niet eenvoudig en er komt veel bij kijken, maar inmiddels zijn diverse sporen uitgezet en hebben ze goede hoop!
Ook heeft Sjef al de nodige vaccinaties gehaald; daarmee is tenminste één ding geregeld.
De zorg- en reisverzekering vraagt een 'extra' vanwege het groot aantal landen, waar het politiek gezien onrustig is en waarvoor een negatief reisadvies geldt.
En dan is er natuurlijk ook de motor. Wordt het zijn 'oude, vertrouwde beestje' of gaat hij voor een nieuwe. De keuze is om met zijn BMW F650 (een all-road) de reis te maken. Die moet echter wel voor deze reis worden klaargemaakt.
De kleding is zeker niet onbelangrijk, omdat ze gedurende de reis vermoedelijk veel kou zullen tegenkomen.
En last but not least: wat gaat er allemaal mee om deze 3 maanden te overbruggen. Het spreekt voor zich dat dit tot het hoognodige beperkt moet blijven, maar toch...
Jos en Sjef hebben één geluk: zus Jolanda en ik komen naar Kathmandu en zijn bereid als pakezels te fungeren.
We merken wel dat naarmate de reis dichterbij komt, het ook meer aandacht vraagt. Ik moet soms even een punt zetten en doe dat ook geregeld. Er is immers nog meer tussen hemel en aarde.

• 24 December 2009 - 17:45

Bon:

Hi Sjef,

We volgen je nu al, wordt een geweldige reis!!!! Als ik je ergens bij kan helpen, iets uitzoeken of wat anders, let me know okay? Succes met de voorbereidingen en we zien elkaar 27ste.

Veel liefs,
    Bon

• 25 December 2009 - 00:41

Lenie:

Hallo Sjef,

Zo te zien begint het er op te lijken dat je aardig vordert met de voorbereidingen. We zullen het vanuit Delft zeker volgen.Veel succes.

Groetjes,
    Lenie en Dick

• 25 December 2009 - 12:45

Annelies:

Aan allen die dit lezen ..

Nu het langzaam voor onze directe omgeving bekend is dat Sjef zijn reis gaat maken, komen er verschillende reacties onze kant uit. Die variëren van: 'geweldig, wat een avontuur', 'wat ga je doen een reis met zoveel risico's' tot 'wat doe je Annelies en Remco aan'. Natuurlijk kan ik alleen voor mezelf spreken, maar wil toch melden dat we wat de reis betreft van a tot z tot overeenstemming zijn gekomen en ik hem het verwezenlijken van deze droom van harte gun en er volledig achter sta. Ik blijf zeker niet zielig achter!

• 04 Januari 2010 - 19:12

Piet Moerkerken:

Jef, wat ben je toch een ondernemend mannetje. Het is leuk te weten wat je allemaal ga doen en het is zeker niet zonder gevaar. Ik wens je nu alvast het allerbeste en een goede thuisreis gewenst. Ook namens Ineke.