15 maart 2010: Van Dogubayazit naar Tabriz - Reisverslag uit Tabriz, Iran van Sjef Lemmens - WaarBenJij.nu 15 maart 2010: Van Dogubayazit naar Tabriz - Reisverslag uit Tabriz, Iran van Sjef Lemmens - WaarBenJij.nu

15 maart 2010: Van Dogubayazit naar Tabriz

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sjef

15 Maart 2010 | Iran, Tabriz

15-3-2010: Grensovergang Iran
Deze morgen staat in het teken van het afhandelen van de bekeuringen. De hotelmedewerker vraagt aan Sjef en makkers hem het geld te geven (3x TRL 270), zodat hij de betaling en de afwikkeling in het centrum kan regelen. Na een half uur is hij terug met het geld en de mededeling dat alleen aan de grens de betaling kan plaatsvinden.
De route wordt gereden met Rob, Jan, Ludo en Jos.
Bij de Turkse grens aangekomen biedt een ondefinieerbaar persoon zich aan om de mannen te gidsen. Ze passeren diverse loketten en nu dan nog de betaling. Ze krijgen een aanbod voor bemiddeling en na veel 5-en en 6-en gaan ze er op in. Daarna gebeurt er van alles wat niet te volgen is, paspoort en kenteken van hier naar daar, op en neer geren en tenslotte zijn ze klaar voor TRL 200 in plaats van 3x TRL 270 en dat inclusief de service.
Aan de grens gaat het er gemoedelijk aan toe. Wel is er een lange, lange rij vrachtwagens, maar het gezelschap hoeft daar alleen maar naar te kijken.
Een correcte gids loodst de heren voor USD 6 per motor, het gaat perfect.
De rit is vooral meters maken en er is geen tijd voor bezoekjes of andere stops.
Wat opvalt in dit deel van Iran is het tandje terug in de tijd; stoffig, kaal, rommelig, armoedig.
Wel mooie kleurschakering van de kale rotsen, maar daarentegen is het rijgedrag weer k………
In Tabriz de ganse richting zoek (was wat voor Leo geweest), het waypoint klopt niet. Chaos in de stad en ze laten uiteindelijk een taxi voorop rijden naar het hotel. Het is wild west en in een half uur geklaard.
Morgen staat een lange dag op het programma met zo'n 630 kilometer te gaan. Sjef gaat daarom op tijd onder de wol. Het tijdverschil met Nederland is 2½ uur tijd.

Morgen is er een jarig!!

• 15 Maart 2010 - 20:05

Remco En Saskia:

ha die lieve (schoon) vader van ons.Wat is het toch stil zonder jou en nooit geweten dat we je nog zo zouden missen ook.Hierbij wel twee uurtjes te vroeg voor jou,maar aan gezien ik morgen moet overwerken en wat later thuis ben willen we je alvast feliciteren met je 76e oeps 67e verjaardag.We hopen dat je morgen nog een beetje er van kunt genieten,want je hebt een lange rit voor de boeg.Hierbij van harte en wij zullen er een op je nemen veel liefs, je liefste zoon en schoon dochter

• 15 Maart 2010 - 20:08

Willemien:

Dank voor je schitterende fotos Sjef en voor morgen van harte een fijne dag... Gerard en Wil.

• 15 Maart 2010 - 21:36

Corrie En Arnold:

Broertje,ik hoop dat je nog veel van zulke
    bijzondere verjaardagen mee gaat maken. Geniet ervan. Wij drinken hier wel een borrel.

We wensen je
    nog veel mooie jaren.....

• 15 Maart 2010 - 21:47

Helene:

Sjef, avonturier!
    Wat een ongelooflijke reis. En heerlijk dat we via dit medium een stukje mee mogen genieten. Een prachtige, onvergetelijke verjaardag toegewenst. Had je ooit kunnen bedenken je verjaardag in Iran te vieren? Bon voyage et salutations!

• 15 Maart 2010 - 23:02

Eddy & Wil:

Hé Sjef, uh sorry jarige Job bedoelen wij.
    Als je je verjaardag niet met ons wilt vieren hoef je echt niet zover te vluchten hoor. Gefeliciteerd, kusjes(alleen van Wil hoor) en have a nice day

• 16 Maart 2010 - 05:34

Lizz:

16 maart:

Allerliefste jarige,

Op alle manieren bestook ik je met felicitaties, want hoe bijzonder is het dat je deze verjaardag viert in Iran. Dat is once in your lifetime.
    Je hebt vandaag een lange rit voor de boeg, maar ik heb met Jos afgesproken dat hij je in de bloemetjes gaat zetten en ik hoop dat je daarvan zult genieten!
    Ook ik moet vanavond werken, maar neem na afloop een glaasje port op jouw gezondheid.
    Lieverd, make today a special day.

• 16 Maart 2010 - 06:07

Siets:

Sjef, van harte gefeliciteerd met je verjaardag.Normaal gssproken een kaartje in Nederland,dit is toch weer eens iets anders, je verjaardag vieren in Iran.Verder wens ik je nog een hele goede reis en uit kijken.
    Natuurlijk ook namens Arie van harte.

• 16 Maart 2010 - 08:10

Frans Zonjee:

Heee jarige globetrotter!!
    Hartelijk gefeliciteerd daar in het verre Iran en natuurlijk ook van Henri. Bij deze een virtuele vette knuffel! Je zult deze verjaardag niet snel vergeten.
    Liefs,
    Frans en Henri

• 16 Maart 2010 - 08:44

Ina (inez) Dijkstra:

Hallo Sjef,

Ook Piet en ik volgen met belangstelling al je reisverhalen. We denken dat je een hele mooie tijd hebt en wensen je verder nog een hele goede reis en een fijne verjaardag. We kijken uit naar de verdere reisverhalen.

Groetjes Piet en Ina Dijkstra

• 16 Maart 2010 - 09:08

Jolanda:

Hi Sjef!!
    Gefeliciteerd met je verjaardag! Wel heel speciaal om het in Iran op de motor te vieren...geniet ervan!

• 16 Maart 2010 - 10:57

Rick:

Sjef,
    Gefeliciteerd met je verjaardag en suc6 in Iran!

Groetjes de buurtjes (87)

• 16 Maart 2010 - 13:17

Jan En Anja:

hoi Sjef, toch aardig zo,n ritje van 650 km als verjaardagskadoo en dan lekker afsluiten met kebab en bavaria malt weer eens een keer wat anders. hoop dat ervan geniet. nog vele mooie jaren gewenst. janja

• 16 Maart 2010 - 14:49

Joke En Hans:

Sjef, Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en geniet er maar van in verweggistan.

• 16 Maart 2010 - 16:42

Dick En Lenie:

Van harte gefeliciteerd
    en nog vele gezonde jaren
    veel succes met de kilometers die jullie nog gaan afleggen.

• 16 Maart 2010 - 18:11

Didi:

Hieperdepiep hoera, hieperdepiep hoera, hoera!!

Sjef, via deze weg van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Ik hoorde dat je een lange dag gaat hebben, maar ik hoop dat jullie toch op tijd terug zijn om een heerlijk verjaardagsborreltje te kunnen nuttigen. Mocht het er toch niet inzitten, dan ga ik er eentje op jou nemen (nou ja een borreltje, het gaat een wijntje worden). Dus alvast: PROOST op jouw gezondheid! Liefs Didi

• 16 Maart 2010 - 19:30

Olga Van Heijster:

Hallo Sjef, ik hoop en verwacht dat je een hele hoop felicitaties hebt gekregen, van mij alsnog. Kom zojuist mijn(ziek)bed even uit om je toch even te contacten. Hartelijke groet, Olga

• 16 Maart 2010 - 20:53

Ellie & Gijs:

Hoi Sjef,

Van Harte Gefeliciteerd,
    en een hele fijne dag.
    Ook voor je motor bike maten verder een hele goede en fijne reis en vervolgens gezond weer thuis.