13 april 2010: Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Sjef Lemmens - WaarBenJij.nu 13 april 2010: Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Sjef Lemmens - WaarBenJij.nu

13 april 2010: Pokhara

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sjef

15 April 2010 | Nepal, Pokhara

Bijzonder aan deze dag is dat het in Nepal Nieuwjaar is. Voor de groep geldt dat zij voor de 3e maal dit jaar dit feest mogen beleven en ik heb de ervaring van een tweede keer. In de nacht word ik wakker van muziek die klinkt.

Met ons vierenspreken we af er een off day van te maken.
Na het ontbijt gaan we shoppen en Jolanda en ik hebben besloten om met de mannen achterop de motor terug te rijden naar Kathmandu. Alternatief zou zijn deze ochtend mee terug te rijden met de contactpersoon die ons heeft gebracht of 8 uur in een toeristenbus te zitten (deze ziet er in Nepal anders uit dan in de Westerse wereld!). Het trekt ons geen van beiden. We vinden het bovendien wel de moeite waard om voor slechts een dag te ervaren, wat het voor de mannen betekent hun toer te maken.
Achter op de motor zitten verplicht ons niet om met een motorhelm te rijden, maar het wordt ons van alle kanten aangeraden. Op zoek dus naar een secondhand helmpje. Gezocht, gevraagd en rondgekeken. Uiteindelijk lopen we een man tegen het lijf die ons voor de som van 1500 Nepalese rupees (ca. 15 Euro) 2 scharminkels verkoopt.
Wij blij; het is geregeld.

Daarna geluncht en omdat Pokhara aan een meer ligt, waar we dicht in de buurt zijn, gaan we ook het water op. Een oud roeibootje met versleten peddels brengen ons het nodige vertier (en zweetdruppels).

Dan terug naar het hotel en een praatje hier en daar en ook naar het internetcafé voor een bericht op waarbenjij.
Leuke, lieve reacties treffen we aan. We genieten ervan dat jullie meeleven.

De avond brengt buiten een etentje niets speciaals en we gaan op tijd naar bed, omdat we hebben besloten vroeg op pad te gaan vanwege de verwachte hitte.