Introductie - Reisverslag uit Ridderkerk, Nederland van Sjef Lemmens - WaarBenJij.nu Introductie - Reisverslag uit Ridderkerk, Nederland van Sjef Lemmens - WaarBenJij.nu

Introductie

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sjef

13 December 2009 | Nederland, Ridderkerk

Mijn partner heeft een droom. Hij wil een verre reis maken. Heeft daarbij een voorkeur voor het Verre Oosten en wil met de motor niet alleen heen, maar ook terugrijden!
Na eerst voorzichtig zijn ideeën richting mij geventileerd, en mij daarbij gepolst te hebben, zijn er stilletjes aan plannen ontstaan, die inmiddels in een redelijk vergevorderd stadium verkeren.

Rekeninghoudend met mijn voorwaarden, heeft hij lijntjes uitgezet om metgezellen te vinden, die een dergelijke lange reis zien zitten en er de mogelijkheden toe hebben. Dat leverde weinig op en dus is er gedurende een periode onzekerheid geweest of de reis wel ooit te realiseren zou zijn.

Veel gebruik gemaakt van internet en zo in contact gekomen met een organisatie, die motorritten naar verweg bestemmingen uitzet. Zo ook de mogelijkheid biedt om naar Nepal te reizen. Echter, de reis stopt in Kathmandu en daar worden de motoren samen met hun berijders op vliegtransport gezet naar Nederland.
Voor Sjef houdt het hier niet op en gelukkig heeft hij in de groep, die de reis naar Nepal gaat maken, een maatje gevonden, die net als hij, het avontuur wil aangaan om met de motor terug naar Nederland te reizen.

Dit vraagt in een kort tijdbestek om een voorbereiding, die veel tijd vergt vanwege het feit dat er aardig wat te organiseren valt. Op 28 februari 2010 zal de groep vanuit Nederland de reis starten.
Via jeflem.waarbenjij.nu zal er verslag gedaan worden en kun je op de hoogte blijven.

• 13 December 2009 - 15:23

Annelies:

Hoe dichterbij Nepal komt, hoe vaker de reis onderwerp is van gesprek. Het houdt de gemoederen bezig!
    Omdat Sjef lang wegblijft, is het idee ontstaan om in april naar Kathmandu te reizen. Natuurlijk is reizen met twee leuker dan alleen en het toeval wil dat het reismaatje (Jos) van Sjef een zus heeft, die de reis overweegt. Zij zou, net als ik, er eerder niet opgekomen zijn, maar door de situatie die zich nu voordoet, heeft ze wel interesse om naar Nepal te gaan. Afgelopen zondag hebben we plezierig kennisgemaakt en hebben wij besloten deze reis voor 3 weken naar Kathmandu met elkaar te maken. Ze heeft gisteren voor ons allebei geboekt, dus éven zijn wij de mannen een stapje vooruit. Wij hebben immers naast de heen- ook onze terugreis ook al geregeld. Wordt vervolgd.