03 april 2010: van Shimla naar ... - Reisverslag uit Shimla, India van Sjef Lemmens - WaarBenJij.nu 03 april 2010: van Shimla naar ... - Reisverslag uit Shimla, India van Sjef Lemmens - WaarBenJij.nu

03 april 2010: van Shimla naar ...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sjef

04 April 2010 | India, Shimla

Sjef laat vanavond aan Remco weten dat ze een lastige en vermoeiende rit achter de rug hebben, maar dat het goed is gegaan. De wegen zijn niet van de beste kwaliteit; smal en moeilijk begaanbaar. De vrachtwagens kruipen voort en ze kunnen weinig anders dan daarachter blijven hangen. Ze komen pas om 21.30 uur aan en hebben het gehad voor vandaag.

Intussen hebben Jos en Sjef besloten om morgen van de in India uitgestippelde route af te wijken. De Belgische medereizigers maken dezelfde overweging, omdat er behoefte is om deze omgeving (Himalaya) te verkennen en ze de steden even voor gezien houden.
Ze denken dat het stukje wereld erfgoed in Agra het wel zonder hen redt. Ieder is vrij daarin een eigen keuze te maken.

Jan, de reisgenoot die zijn paspoort en kentekenbewijs heeft verloren, moet sowieso de groep verlaten om in New Delhi nieuwe papieren te regelen.

Sjef belt Remco met de vraag mij met dropjes, zuurtjes en chocolade zijn kant uit te laten komen.
Laat het nou zo zijn dat ik al dropjes heb gekocht en die, samen met Willemientjes (Hollandser kan toch niet) in mijn rugzak heb gestopt.

Tja, mijn rugzak staat dus klaar samen met die hele grote koffer, waarin allerlei nieuwe motoronderdelen zitten, waaronder nieuwe banden met een knappe omvang, die met mij mee mogen naar Nepal.

Het wordt tijd om hier en daar gedag te zeggen en me over te geven aan wat komen gaat.

Lieve familie en vrienden, dank je wel voor jullie 'goede reis' wensen en natúúrlijk ga ik al jullie hartelijke groetjes meenemen naar Nepal.
Morgen vlieg ik om 23.45 uur vanuit Schiphol en zal om 17.45 uur (plaatstelijke tijd) aankomen in Kathmandu.
Sjef is dan nog onderweg ergens in India. Op 9 april komen zij Nepal binnen en op 12 april zullen wij elkaar weerzien in Pokhara.
We kijken daar beiden verlangend naar uit.

Ik heb geen idee hoe Sjef en ik deze week communiceren en kan dus niet beloven dat ik de komende tijd berichten kan doorsturen, maar ik ga er wel érg mijn best voor doen om jullie op de hoogte te houden.

Tot later!

  • 04 April 2010 - 14:51

    Joop (LifeIsJoy.nl):

    Goede vlucht! Doe ze daar allemaal de groeten en GENIET!

  • 04 April 2010 - 15:13

    Lenie En Dick:

    Nou Annelies, klaar voor jou avontuur zie ik.
    Geniet er van en naar ik hoop hebben jullie daar een geweldige tijd.
    Groetjes en een knuffel van ons

  • 04 April 2010 - 15:13

    Eddy En Wil:

    Hai Sjef,

    nog heel even en dan kan je weer even jouw Annelies in je armen nemen. Dat idee geeft vast weer een stoot energie om de reis vol goede moed en opgewekt voort te zetten. Goeie reis verder en geniet er straks samen van. Zou je toch niet lekker met haar mee terug vliegen? Je hebt 't nu allemaal gezien en meegemaakt toch. Met 2 man terug lijkt me een nog hachelijker avontuur dan met een wat grotere groep. Heel veel lieve groeten van Eddy en Wil

  • 04 April 2010 - 15:39

    Siets:

    Annelies, we kennen elkaar niet, maar voor nu, mijn hartelijk dank voor je geweldige reisverslagen.
    Het lijkt net, of dat je achter op de motor zit.
    Een hele prettige vakantie en geniet van jullie samen zijn in India. Doe Sjef van mij de hartelijk groeten en geef hem en dikke knuffel.
    Ik vind het een hele onderneming.
    Siets.

  • 04 April 2010 - 16:21

    Ina (inez) Dijkstra:

    Annelies,

    Vanuit Rotterdam wil ik je een hele goede reis toewensen en alvast hartelijk danken voor je reisverslagen. Ik geniet er met volle teugen van. We kennen elkaar niet zo goed (ik heb je 1 keer ontmoet op het "Open Huis" van Arjan, misschien kun je je dat nog herinneren? ik vroeg je toen om het adres om de reisverhalen te kunnen volgen). In ieder geval veel plezier op je a.s. reis en de groeten aan Sjef. Hopelijk hebben jullie een mooie tijd samen.

    Vriendelijke groeten Ina (inez) Dijkstra

  • 09 April 2010 - 09:02

    Jan W:

    Sjef, je heb ervaring met vrachtwagens inhalen, dus doe voorzichtig met grind naast de weg.
    Veel geluk en fijne reis.
    Gr Thomas,Lon,Jan

  • 09 April 2010 - 10:46

    Fons:

    Tis stillekes hiero... Ben heel benieuwd hoe wie wat je allemaal tegenkomt voordat je je Sjef ontmoet...!
    Alle moois en liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Shimla

Sjef

Welkom aan ieder, die mijn reisavontuur wil meebeleven via www.jeflem.waarbenjij.nu.

Actief sinds 11 Dec. 2009
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 76840

Voorgaande reizen:

28 Februari 2010 - 18 Mei 2010

Nepal v.v.

Landen bezocht: