Het pad gaat niet over rozen - Reisverslag uit Ridderkerk, Nederland van Sjef Lemmens - WaarBenJij.nu Het pad gaat niet over rozen - Reisverslag uit Ridderkerk, Nederland van Sjef Lemmens - WaarBenJij.nu

Het pad gaat niet over rozen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sjef

29 December 2009 | Nederland, Ridderkerk

Zo vanzelfsprekend is het niet, de terugreis naar Nederland.
Het is niet eenvoudig om het geregeld te krijgen om de motoren het luchtruim van Pakistan en Iran te laten passeren. Dit blijkt uit de gigantische papieren rompslomp, die erbij komt kijken.
Sjef ontving gisteren in dit kader een mailtje van een forwarder met een waslijst waaraan voldaan moet worden, willen de motoren kunnen worden ingeklaard in Almaty, Kazachstan (dit is de stad, waar Jos en Sjef vanuit New Delhi naar toe willen vliegen om dan vervolgens de weg huiswaarts op te pakken). Deze waslijst wil ik niemand onthouden. Zie hier:

"I have checked with the custom and they informed me, that for motorbikes you need following documents(the procedure will takes 3-5 days):

Documents are represented to customs bodies on the car, such, as:
- characteristics sheet on the vehicle;
- The documents confirming the property right or the orders, invoice with instructions of requisites of the owner (First name, middle initial, last name)
The specified documents should be translated into Russian and assured at the notary;
- Transport documents (air waybill)
- The document of the control of the delivery, issued in a check point on customs border;
- The document proving the identity of the proprietor of the vehicle,
- In the cargo customs."

Dit gezien hebbende, ben ik blij het alleen maar te hoeven lezen. Mij zou de moed in de schoenen zakken. Gelukkig is Sjef niet voor één gat te vangen.