14 april 2010: van Pokhara naar Kathmandu - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Sjef Lemmens - WaarBenJij.nu 14 april 2010: van Pokhara naar Kathmandu - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Sjef Lemmens - WaarBenJij.nu

14 april 2010: van Pokhara naar Kathmandu

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sjef

15 April 2010 | Nepal, Pokhara

We zijn vroeg uit de veren en pakken op tijd.
In principe vertrekt ieder zo'n beetje op dezelfde tijd, maar we lopen enige vertraging op doordat Ludo, ondanks zijn voornemen om 06.00 uur op te staan, nog niet klaar is. We vinden het niet leuk hem alleen te laten vertrekken.
Uiteindelijk vertrekken we om 08.45 uur gezamenlijk, maar al vrij snel waaiert ieder uit.

Jolanda en ik zien er allerschattigst uit. Ik heb een motorbroek mogen lenen van Carine en met een jasje van Sjef en mijn 2e hands helmpie kan ik zo meedoen met ...

Het is een mooie route, althans zeker 2/3 gedeelte van de rit. Veel rijstvelden, op plateau's. Erg fris en groen.

De dag is warm en de zon schijnt volop. We maken hier en daar een stop voor een drankje en wat rust (vooral aan ons onderstel), want onze billen zijn er niet aan gewend.

Naarmate we Kathmandu naderen wordt het drukker op de weg. We passeren veel omgevallen vrachtwagens en zelfs een personenbus, die onder groot applaus terug op 4 wielen wordt getrokken, terwijl wij in de file onze beurt om te passeren afwachten.

Het wegdek wordt slechter en slechter, stof overheerst en als we noodzakelijkerwijs achter vrachtwagens moeten blijven hangen, worden we getrakteerd op zwarte rookpluimen.

De rit krijgt zijn einde in Kathmandu, maar we komen niet simpelweg de stad in. De toegangsweg is ongelooflijk druk en zoals jullie inmiddels hebben meegekregen krioelt alles door elkaar.
Ik begin het niet meer leuk te vinden, voor zover daarvan al sprake was. Via winkelstraatjes (en dat zijn er veel) in Thamel, loods ik Sjef met alle ervaring die ik inmiddels heb in Kathmandu regelrecht naar hotel Moonlight, waar wij tot onze verrassing als eersten om 14.30 uur arriveren. We hebben er slechts 210 kilometer opzitten. Geeft toch een bescheiden gevoel van 'yes, we made it'.
Als ik van de motor gestapt ben en Sjef me ziet, voelt hij de behoefte me meteen op de plaat te zetten, want volgens hem wil niemand geloven wat hij nou ziet: 'dametje' Annelies (zie foto's). Ook ikzelf moet van de verbazing bekomen.

Geleidelijk aan druppelt ieder binnen en voor de meesten geldt dat het karwei erop zit. Voor diegenen is er sprake van opluchting. Het is klaar, de gevoelens zijn gemengd. Mooi, leuk, niet willen missen, maar ook zwaar, ontberen en afzien. Jef zou er voor te porren zijn geweest de reis voort te zetten. Dat is nu echter aan Jos en Sjef.
Voor het zover is, gaan we eerst nog even wat plannen maken en genieten van elkaar en van Nepal.

Als iemand me vraagt hoe ik de rit ervaren heb, kan ik geruststellend antwoorden dat het niet is tegengevallen. Het is niet moeilijk geweest me over te geven aan een ervaren motorrijder, die Sjef toch is. Als iemand me vraagt, zou je morgen weer achterop springen, dan heb ik zo mijn twijfels. Het blijft niet mijn ding!!

Voor ieder die zich afvraagt of Sjef in goede conditie de heenreis heeft bereikt, zeg ik volmondig 'ja'; er is geen enkel verschil met de Sjef van vóór 28 februari.
Ik ben trots op mijn manneke, die dit, terwijl ik het verslag aan het typen ben, leest en me in de arm knijpt. Ik slik even.

  • 15 April 2010 - 09:49

    Joop (LifeIsJoy.nl):

    Een hele dikke vette pluim. Zowel voor Sjef voor het volbrengen van deel 1, als voor jouw voor de ongetwijfeld enerverende rit naar Kathmandu.

    Blijf a.u.b. de verhalen en fotos plaatsen zodat we met zijn allen kunnen meereizen.

  • 15 April 2010 - 09:55

    Bon:

    Hi mam en Sjef, dat ziet er uiterst avontuurlijk uit, en dan vooral die snoet van jou mam, wat een plaatje! Nou, die ga je nog terug zien als je 50 wordt ;-). Jullie lijken wel 2 kwajong, heerlijk reizend en struinend door onbekend gebied. Temperatuurtje is volgens mij ook okay he. Zie uit naar de reisverslagen 'live'. Geniet lekker verder, ook voor de groep en met name Jos en Jolanda. DIkke kus en knuf, Bon.

  • 16 April 2010 - 11:41

    Fons:

    Geweldig...die foto! Lang meer niet zò gelachen. De rest gaat zeker met de fiets ;))Geweldig that he made it ...
    En voor nu enjoy each other! Liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Pokhara

Sjef

Welkom aan ieder, die mijn reisavontuur wil meebeleven via www.jeflem.waarbenjij.nu.

Actief sinds 11 Dec. 2009
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 76320

Voorgaande reizen:

28 Februari 2010 - 18 Mei 2010

Nepal v.v.

Landen bezocht: